tiistaina, helmikuuta 05, 2013

Tän vuoden plääni

Otsikko voi olla vähän harhaanjohtava, koska kuten kaikki varmasti tietää, mun on mahdotonta tehdä mitään varmoja, pitäviä suunnitelmia. Aina täytyy olla joku pakokeino ja mahdollisuus muuttaa mieltä, tehdä just niin mikä sillä hetkellä tuntuu hyvältä.

Noh. Mullahan on ollu nyt melkein-suunnitelmana et Thaimaan-reissun jälkeen lähden Espanjaan. Pakkohan se on mennä ku ostin jo menolipunkin. Meen mummin ja hänen miehen luo kylään vähäks aikaa. Mummi vaan joskus syksyllä mainitsi et olis kiva jos kävisin moikkaamassa, eikä tarvinu kahdesti kutsua ku olin jo hankkinu lipun. Ei olla nyt vähään aikaan oltu yhteydessä ku täällä reissun päällä soittelu niin kallista enkä oo ihan varma käyttääkö ne nettiä.. Mut toivotaan että kutsu on vielä voimassa, sillä koht mä oon siellä oven takana kolkuttelemassa anyway. :D

Sit ajattelin et emmä haluu palata sieltä enää pysyvästi Suomeen. Olis siistii hankkii oma kämppä ja töitä/koulu Espanjasta ja olla vähän pidemmän aikaa siellä. Njoo olishan se siistii, mut ei sieltä niin vaan töitä saakkaan ja se koulu johon haluisin, maksaa 4000€. Tällä ikireissaajan budjetilla ei todellakaan onnaa vielä hetkeen. Olis siellä myös niitä maksuttomia kouluja, joihin vaaditaan sujuva Espanjan kielen taito. "Hola, como está?" tai iskältä opittu "Una cerveza, por favor" ei taida ihan riittää.

Ja muutenkin, mä luultavasti muuttaisin siellä Fuengirolaan. =Liikaa suomalaisia, pääsisin liian helpolla ku pystyis kommunikoimaan omalla äidinkielellä. Liian vähän haastetta. Haluun jonkun ihan uuden paikan, jossa ei suomen kielellä pärjää.


Se iski ku salama kirkkaalta taivaalta - mä haluun ausseihin! En tiiä mistä se mun päähän pälkähti mutta näin nyt kävi. Joten tän hetken suunnitelma on, että oon tuolla Espanjassa vaan muutaman viikon. Sit tuun kesäks Suomeen ja painan ihan hulluna töitä ja säästän (btw töitä otetaan vastaan ilomielin, mistä päin tahansa ja miltä alalta tahansa. Tarjouksia saa heitellä) ja sit syksyllä lähtisin ausseihin (sieltäkin saa tarjota töitä :D tai infota työnhausta/ylipäänsä sinne lähtemisestä).



Että tämmönen päähänpisto tällä kertaa. Mitä ootte mieltä? Tähän mennessä oon maininnut vasta neljälle, ja vastaanotto ollut pelkästään positiivinen. Oon kyllä itekin aika innoissani. Täytyyhän sitä mennä ku on vielä nuori! :)




4 kommenttia:

  1. Eiii ku lähet mun kanssa etelä-afrikkaan! Ilmeisesti siellä on söpöjä poikia ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha, eii kyllä jaksa ihan niin pitkälle lähteä söpöjen poikien takia x)

      Poista
  2. mä oon ite haikaillu jonku aikaa noita australian work&travel reissuja... ne vaan tulee aika kalliiks; lennot + alotuspaketti järjestöltä + mitä ne suosittelee et ois rahaa mukana aluks (kun välttis ei heti oo työpaikkaa siellä odottamassa, niin puhutaan n. 5000eurosta :DD jos se raha ois ni lähtisin heti. muutenki aussit houkuttais.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. AUTS! :D saaki tehä aika niska limassa töitä jos meinaa tän reissun jälkeen saada viel 5000e kasaan ja elääkki se kesä jollain... kääk. mikä se alotuspaketti on?

      Poista