maanantaina, huhtikuuta 22, 2013

Luuseriii

Jep, mä oon niin luuseri. Eilen oli vasta eka päivä ja johan mä sorruin! Olin just syöny jonku onnettoman Easy diet-kiisselin (joka oli pahaaaaaa, hyi että!), ja oli ihan hirvee nälkä ja huono olo ja sit äiti alko houkuttelemaan kääretortulla...kuka voi sanoo unelmatortulle ei? Mä en ainakaan! No sit sitä mentiin ja piti mussuttaa viel vähän leipää päälle :D Ja kyllä me nautittiin...

...hetken. Ja samantien ku herkut loppu, iski kamala morkkis. Eiii mitä mä oon menny tekemään, sinne meni ketoosit, unelmien kropat ja kaikki ihan taivaan tuuliin. Koska oon joko-tai-ihminen, oli kaks vaihtoehtoo; joko lähen alepasta hakemaan ihan sikana herkkuja, tai sit oon loppupäivän syömättä mitään ja jatkan dieettiä normaalisti huomenna. No, päätin valita jälkimmäisen ja lähin illalla yli kahden tunnin lenkille.

Lenkin jälkeen oli taas järkyttävä nälkä ja sit alko se spekulointi. "Ku näin paljon liikkuu nii täytyyhän sitä syödäkin jotain" "Emmä sentään mikään ylipainonen oo, kyllä paljon mua isommatkin syö ihan hyvällä omatunnolla" "Kunhan ei niin kauheen usein herkuttele, ja yrittää syödä vähän terveellisemmin nii kyl se tästä. Mut tää päivä on menny jo plörinäks, joten ihan sama". Ja taas piti syödä kääretorttua.

Argh!! Mikä mua vaivaa?! NO SE NÄLKÄ! Tottakai sitä tekee nälkäisenä tyhmiä päätöksiä ja kyseenalaistaa sen että miks mun pitäis kituuttaa itseäni tällä tavalla, kun mulla ei oikeesti mitään varsinaista paino-ongelmaa ees oo. Jos olisin syönyt terveellisesti vaikka ihan vaan salaattia ja ollut kylläinen, nii en varmasti olis sortunut moisiin ylilyönteihin. Musta ei vaan oo tämmöseen pussikeittotouhuun, ainakaan jos pakotan itteni siihen väkisin.

Aion kyllä syödä pussini ihan kiltisti loppuun, mut jos on nälkä niin todellakin sallin itseni syödä esim. kasviksia, rahkaa, salaattia tai jotain. Lisäks aion myös keksiä enemmän tekemistä ja pitää itseni kiireisenä, jottei se olematon nälkä vaivaa pelkästään tylsyyden takia.

Bongasin instagramista tämmösen todella osuvan kuvan! Ei saa koskaan lannistua ja lyödä hanskoja tiskiin yhden takaiskun takia, pidetäänpä se mielessä! :)

4 kommenttia:

  1. Tsemppiä :)
    Mulle sattui juuri tänään jossain silmään joku sellainen lause, jossa luki että jos yhden lipsahtamisen jälkeen ajattelet että peli on menetetty, ja päätät jatkaa syömistä..niin se on ihan sama kuin jos vaikka tiputat kännykän lattialle, ja ajattelet että no nih, se oli siinä, ja alat talloa kännykän samantien palasiksi. Heh, ei siis mitään järkeä :)

    En oo vielä ehtinyt blogiasi tätä postia pidemmälle lukea, mutta kuulostaa siltä että olet jollain pikadieetillä ? Olen joskus itse vetänyt 10 päivän sitruunapaastoja, mutta nyt jo oppinut sen, että ne ei sovi mulle ja ainoa oikea tie on elämäntapamuutos.
    Mutta kuten sanottu: tsemppiä kuitenkin !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä pointti!

      Päätin pitää tähän alkuun vaan tämmöisen 6 päivän easy diet-kuurin, jolla saa loman aikana kertyneet ylikilot nopeasti pois. Ja sen jälkeen aloittaa se normaali terve elämä sit "puhtaalta pöydältä" ja saada kasvatettua vähän lihasmassaa. En siis pysyvästi aio kituutella millään pussikeittodieeteillä, ei se oo elämää semmonen! Ainakaan minun ;)

      Tsemppiä sinnekin! :)

      Poista
  2. Itse olen kans ollut cambridge-pussikeittokuurilla niinkin pitkän ajan kuin kuukauden putkeen, pari vuotta sitten. Alku tosiaan on vaikea, mutta nälkä katoaa kyllä kun jaksaa keittoja syödä. Söin samoin "starttipaketti-meiningillä", josta jatkoin normi ruoan parissa. Toimi mulla, mutta varmasti ei sovi kaikille. Tsemppiä kuitenkin jatkoon minultakin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohho, pitkään jaksoit! Joo mä oon ainakin tässä nyt todennut että nää pussikeitot ei oo yhtään mun juttu, tulee vaan herkuteltua kahta kauheemmin kun on niin tylsä ruokavalio. Jollekin toiselle taas se saattaa olla just hyvä juttu. Kukin taaplaa tyylillään ;) Kiitos!!

      Poista